Friday, May 16, 2008

جواب به دکتر

چند روز پیش اظهارات دکتر صدیقی را خواندم و علا رغم اینکه قصد داشتم و دارم دیگر وارد بحث انتخابات نشوم ولی به علت ارادتی که به ایشان دارم خواستم نکاتی را یادآوری نمایم البته فقط به سئوالات ایشان در حد توان می پردازم
تخلفات بی‌سابقه در انتخابات
رسول صدیقی‌بناب
نقل از روزنامه كارگزاران

1- در حالی كه آرای استان به خاطر مسائل مختلف از جمله افزایش سن رای‌دهندگان از 15 به 18 سال كاهش یافته چگونه آرای شهرستان بناب كه بایستی براساس روند طبیعی حدود 55 هزار رای می‌بود از مرز 75 هزار رای نیز گذشت، به طوری كه آرای بعضی از مناطق و روستاها بیش از صددرصد افزایش نشان می‌دهد.
دکتر عزیز از زیادی آرای صندوق ها نباید شکایت کرد بلکه بر پیشگاه مردم زحمت کش که برای اینگونه افزایش ها کمک می کنند احترام گذاشت و اینکه باعث بالا رفتن تعداد آرا شده اند تشکر هم نمود. گلایه ندارد اجرای دستور کرده اند و این اعتراض وارد نیست کفران نعمت نباید کرد.

2- در این شرایط كاهش رای در استان آرای اینجانب نسبت به همین دوره‌ای كه جهت حضور مجلس رای آورده‌ام بیش از 4 هزار رای افزایش یافته است، چرا كس دیگری توانست رای بیشتری را كسب كند كه اصلا زادگاهش بناب نمی‌باشد.
شما چرا به دنبال مسایل ملیتی هستید مگر چه فرق می کند بنابی باشه یا مراغه ای؟ این مهم است که مردم بعد از 30 سال به جای دکتر , غیر دکتر را گزیده اند لابد دکتر نیاز نداشتند و کس دیگر را هم متهم نکن بنده خدا که خودش گناهی نداشته بلکه آرا بالا رفته است البته نباید زحمات مسئولین را هم نادیده گرفت

3- چرا با افرادی كه اقدام به خرید شناسنامه و آرا به صورت علنی در محل‌های اخذ رای و با مذاكره با رای‌دهندگان صورت گرفت نه‌تنها هیچ برخوردی صورت نگرفت بلكه به گزارش‌های ما نیز كه با آرای بیش از 12 هزار شناسنامه با قیمت‌های مشخص به بنده مراجعه كردند و به هیات اجرایی گزارش كردم هیچ توجهی نشد كه همه مسوولان اجرایی در جریان امر می‌باشند.
برخورد علنی در قوانین جرم است انشاله که در خفا صورت می گیرد هیات های اجرایی هم به علت داشتن مشغله زیاد ,وقت لازم برای اینگونه موارد نداشته اند و راحت بگویم هیات اجرایی که حق دخالت در زندگی سیاسی مردم را ندارد شما ببخشید ضمنا" برای خرید شناسنامه و رای و غیره هم مذاکره زیاد لازم نبوده است شما هم متاسفانه به مراجعین فروش رای اهمیت نداده اید و مردم برای ادای تکلیف نمی توانستند منتظر کسی باشند .

4- چرا پس از اطمینان از طرفداری از كاندیدای خاصی، هیات نظارت و اجرایی به طور هماهنگ به افراد موردنظر اجازه می‌دادند كه فردی با چندین شناسنامه و به دفعات اقدام به رای‌دهی نماید؟
عجب خودتو ناکدان کردید و چرا نقض غرض می کنی وقتی آقایان طرفدار کسی هستند که نمی توانند پیمان شکنی کرده و به عهد خود پشت پا زنند و زحمت کشان رای آور را از گردونه خارج کنند و آلوده به گناهان کبیره شوند تازه وقتی از طرق مختلف از به نتیجه رسیدن مساعدت ها و ریاضت ها و سایر ها ها مطمئن گشته اند راحت هم شده اند در واقع شما موضوع را لو داده اید

5- راستی چرا از ماه‌ها پیش هیات نظارت شهرستان با نشست با كاندیدای مشخص و حمایت قاطعانه در انتخابات و با مهندسی انتخابات نماینده منتخب را انتخاب نمایند و بنده به‌رغم تذكراتی كه به استان و بعضی از اعضای محترم شورای نگهبان دادم توجهی نشد؟
اولا" در بند فوق جواب داده شد ولی از شما خواهش دارم که مردم را متهم نکن کدام مهندسی و کدام نشست و کدام برنامه؟
عمو دارنده اینگونه هنرها , این طراحی ها را زحمت میکشه و این آقایان بدون سرمایه صاحب نماینده می شوند شما که گویا تهران بودید باید به جای انرژی هسته ای بناب – نیروگاه – ورزشگاه و سایر گاهها به این کارها توجه می نمودید و امروز فرافکنی نمی کردید.نمی دانم شاید هم شما تلاش کرده اید و یا اینکه تعداد تعهداتت کم بوده ویا مدارکت ناقص بوده نمی دانم راستی من از شرایط جدید بی خبرم

6- چرا با كسانی كه بیش از 20 شبنامه علیه اینجانب دادند و حتی به صورت علنی در روزنامه‌ها توهین می‌كردند برخوردی صورت نگرفت؟
آنها وقتی شبنامه پخش کرده اند آقایان هم بایستی قانون را رعایت کرده و با آنها برخورد مناسب داشته باشند تا اشاعه منکر نشود. از طرف دیگر مردم خوب بناب از فعالیتهای روزانه شما بی خبر بودند که شما را از طریق شبنامه انتخاب نکنند اگر اینگونه ابزارها نباشد که آمار وزیر معزول صحیح از آب بیرون در نمی آمد.

7- مگر تطمیع و تهدید در انتخابات ممنوع نمی‌باشد، چگونه افرادی پیدا می‌شوند و با دادن وجه نقد یا كالاهایی از قبیل روغن، برنج و حتی دستمال كاغذی اقدام به جمع‌آوری رای در محل‌های محروم و آسیب‌پذیر می‌كنند یا با تلفن و حضور فیزیكی مردم به‌خصوص دختران مردم را با چاقو تهدید می‌كنند.
ظاهرا" در شهر شما قیمت ها پایین بوده و از این بابت جای تعجب است بررسی مجدد لازم است و دکتر محترم اینکه باید مهندسی شود این است نمی دانم یا اشتباه به شما گزارش شده و یا اینکه موضوع" بنابی ها ثروتمند هستند" دروغ است قیمت ها بالا بود رای برای یک دستمال کاغذی یا کاغذ دستمالی با واقعیت انطباق ندارد شایعه و آلوده کردن اذهان عمومی ممنوع است و اگر با شما برخورد نشده منتظر باش. ضمنا" مناطقی که از دستمال کاغذی استفاده می کنند نباید محروم شمرده شوند و اینگونه اتهامها پیگرد قانونی دارد.

8- راستی اینها صدها میلیون تومان را از كجا می‌آورند، چرا افرادی خاص و مسئله‌دار چنین پول‌هایی را به آنها علنا می‌دهند و حتی به آن افتخار می‌كنند؟ راستی مگر حقوق نمایندگی چقدر است كه چنین هزینه‌های گزافی صورت می‌گیرد؟ چرا بنده به عنوان یك دكتر 25 ساله مملكت كه چندین دوره نماینده مجلس بوده‌ام نمی‌توانم چنین پول‌هایی را هزینه كنم و آن وقت كسانی كه خود ادعا دارند كه با فرشبافی در نهضت سوادآموزی مدرك گرفته‌اند، صدها میلیون تومان خرج می‌كنند و با آنها برخوردی صورت نمی‌گیرد؟
لازم است بگویم کسی که این همه پول دارد و از نهضت مقدس سوادآموزی مدرک می گیرد باید خیلی هالو باشد که نتواند مدرک فوق دکتری هم از دانشگاه ها بگیرد از طرف دیگر افتخار به پول و ثروت هم دیگر هراس و واهمه ندارد.شما شاید معتقد به هرینه بی مورد نیستید و الا کمی می جنبیدید موضوع حل می شد البته تاریخ مصرف شما دکترهای متخصص تمام شده بود مردم نیاز داشتند که ذائقه خودشان را عوض کنند و آن آقا هرکه هست نمی دانم ولی اینکه از امیال و افکار مردم با خبر بوده قابل تقدیر است و باید بگویم در کشور آزادی هست و احدی حق تعدی به اموال مردم را ندارد کجا مانده که با خرج کنندگان برخورد شود

9- چرا باید پس از 30 سال در نظام جمهوری اسلامی عده‌ای رای خود رانباید مرگ را به چنین رای‌آوردنی ترجیح دهیم؟ راستی در روز واپسین چه پاسخی داریم؟!
در این رابطه چرا زیاد است مثلا" چرا به جای دکتر, لیسانس را انتخاب می کنند؟چرا به جای بنابی ,کس دیگری را به مجلس می فرستند؟ اگر در این رابطه واقعا" مردم نقش دارند ما باید شجاعانه بپذیریم که حق با مردم است اگر کسانی هستند که صحنه گردانی می کنند یعنی مسئولیت دلالی دارند خودت می دانی که در فرنگ هم سوپلایر هایی این کارها را می کنند و شغل محسوب می شود. و اما اینکه مرگ را به چنین مجلس رفتن ترجیح می دادید این ادبیات جدیدی است که وارد انتخابات می کنید و در آن صورت باید خیلی ها اگر حاضر نباشند بمیرند باید به مجلس هم نروند چرا که بازار پول , بن,فرم استخدام, خودرو دولتی,سفارش ,حمایت از گروههای مختلف و غیره گرم بوده است.
نماینده مجلس ششم

No comments: