Monday, January 8, 2007

دوستي مي گفت

جند روز قبل دوستي مي گفت فلاني با يكي از فرزندانم صحبت مي كردم و از خاطرات و عملكردم در گذشته با ايشان بحث مي نموديم كه از من سئوال كرد بابا جان عده اي وقتي از دنيا مي روند از خودشان ثروت و اموالي برجاي مي گذارند و از عده اي هم نام نيك و يا بد به يادگار مي ماند حالا كه شما به نحوي از گردونه اداري كشور خارج شده ايد با شما به دنبال برخورد سازمان هاي ذيربط مردم چگونه برخورد خواهند كرد و چه قضاوتي خواهند داشت؟ كمي با خودم فكر كرده و خواستم از كنار مسئله بگذريم ولي ديدم شايد در فكر او اين مورد بعد از من بد جلوه دهد و دربين دوستان و سايرين خجل و جوابي نداشته باشد و لذا گفتم عزيزم مهم آن است كه انسان از دربار خداوند رانده نشود و الا همه اين مقامها مجازي و موقتي است و اما اينكه مردم چه برداشتي خواهند كرد؟ بدانيد كه خداي سبحان به مردم كمك مي كند تا نيك را از بد تشخيص بدهند كه تا به حال هم چنين بوده و خواهد بود و اين را هم بدانيد كه در مورد من و ساير افراد همه قضاوتهاي رسمي از روي رضايت خدا نبوده بلكه گاها" هم سليقه ها فرق مي كند و خواست هاهم متفاوت از مسايل است. دوستم ادامه داد فلاني خلاصه بچه ها مثل اينكه دنبال مسايل ريز و درشت جامعه هستند و اگر اين مجال و فضا را داشته باشند خود نعمت است

No comments: