Sunday, March 29, 2009

فروردین سال 1388

پایان سال 87 نگرانی مردم را از بابت خشک سالی و دیگر مسایل اقتصادی فزون ساخته و برای حل شدن این مسائل مردم امیدشان را به خدا بسته و منتظر شروع پربرکت سال 88 بودند
روز اول سال با آرامش و دید و بازدید مردم شروع شد گویی که مردم اصلا" همدیگر را ندیده بودند چنان به روبوسی و احوالپرسی می پرداختند که حسرت در دل انسان زنده می شد ما هم به تبع از فرهنگ دیرین کشورمان ،بعد از تغییر سال به دیدار برادران شتافته و روزمان را به پایان بردیم
روز دوم به فرودگاه رفته و به تهران پروازنموده و از آنجا به کرمانشاه جهت دیدار اقوام پسرمان پرواز کردیم عروس و پدرشان با کمال احترام و با دسته گلی به استقبالمان آمده و ما را به خانه پرمهرشان هدایت و ناهار را با هم صرف کرده و عصر سری به نقاط مختلف شهر زدیم و برای شام منزل یکی از اقوام آنان رفته و بعد از خوردن شام سری به مسایل سیاسی از جمله انتخابات ریاست جمهوری زده و کاندیداهای موجود را سبک و سنگین کردیم
نظرها مختلف بود عده ای معتقد بودند که وضع موجود حفظ میشود و عده دیگر از پیروزی سایر نامزدها دفاع می نمودند خلاصه آن شب با همه بحثها به پایان رسیده و برنامه فردا را مشخص کرده و به منزل برگشتیم
صبح زود جهت کوه پیمایی به کوه تاق بستان رفته و یک ساعتی را صعود کرده و واقعا" لذت بردیم و سپس به خانه برگشته صبحانه خورده و جهت رفتن به منطقه ای بنام نیژی بران( محل رویش عدس) آماده شده و سپس بعد از 45 دقیقه راه با ماشین در کنار چشمه ای پر آب در روستای نیژی بران چادر زده و مشغول استراحت شده و سپس ناهار را در کنار همان چشمه صرف نمودیم بعد از ظهر هم حدود بیست دقیقه به کوه همان روستا صعود کرده و تغییر آب و هوا دادیم
عصر به شهر برگشته بازهم جهت شام به منزل یکی دیگر از اقوام آنان رفته و با هم بحثهای مختلفی از بابت توسعه مناطق کشور انجام داده و علل پیشرفت سریع کشورهای توسعه یافته را مرور کردیم
روز چهارم فروردین را برای گردش به روستای پلنگان یا پالنگان که کاملا" کوهستانی است و در منطقه مریوان واقع شده رفتیم بارش شدید باران همه را غافل گیر کرده بود در منطقه مذکور که رودخانه پرآبی جریان دارد چشمه بسیار پرآبی نیز جاری است که اهالی استفاده های زیادی از آن میبرند از جمله آن اینکه آب چشمه را منحرف کرده و بین حدود 55 واحد تقسیم و به اهالی کرد واگذار و تاسیساتی بر روی آن احداث و جهت پرورش ماهی قزل آلا آماده نموده اند هر مالک شش واحد استخر ماهی دارد که هر کدام سالیانه 120 تن ماهی ظرفیت دارند آب چشمه به صورت ثقلی هدایت شده و بعد از جریان در استخرهای پرورش ماهی به رودخانه می ریزد
در واحد شماره 50 در یک اتاق 4×4 متری که حدود 28 نفر بودیم و هوا هم خیلی سرد بود اطراق کرده و ناهار را با ماهی کباب شده صرف کرده و و سپس عصر به شهر کرمانشاه بازگشتیم اهالی روستای پلنگان انسانهای خوب و مهربانی هستند و آن روز برای همه خوش گذشت
شب به خانه یکی از اقوام دیگر هم سر زده و از همه خداحافظی کرده و به منزل آمده و برای عزیمت به تبریز آماده شدیم
پنجم فروردین بعد از صبحانه به طرف تبریز از مسیر کردستان حرکت کردیم هوا خیلی خوب و بهاری بود ناهار را در بناب صرف و و عصر به تبریز رسیدیم از اینکه سالم و راحت به خانه رسیده بودیم به درگاه خدایمان شکر نمودیم
ضمنا" امروز روز تولد من می باشد که از طرف عده ای از دوستان پیام تبریکی هم ارسال شده است البته در بین بزرگ سالان اینگونه روزها زیاد یادآوری نمی شود و فقط برای بچه ها بیشتر مد نظر قرار میگیرد