Wednesday, January 2, 2008

نسل جدید

یکی از دوستان قدیمی احوال پرسی خاصی کرده و از اوضاع انتخابات دوره هشتم سئوال نمود و به شوخی گفت که فلانی به شما نیز امروزها تکلیف شده که در انتخابات شرکت کنید یا نه ؟
ظاهرا" که دوستم می خواست با تمسخر و سبک جلوه دادن مسئله با من برخورد کند عرض کردم که دوست من کسی من یا هر کس دیگر را مجبور به شرکت در انتخابات نمی کند بلکه از بابت صلاح و مشورت شاید دوستی و رفیقی مسئله را متذکر شود که این هم نه اینکه عیب نیست بلکه راهنمایی هم هست
ایشان گفتند نه فلانی در سطح شهر شایع کرده اند که عده ای را از بالا برای شهر تبریزو سایر شهرها مامور نموده اند تا مردم به آنها رای داده و نماینده اش کنند و منظور من این است و بنده هم عرض کردم اینکه احترام بالا نشینان بر دوستان لازم است شک و بحثی نیست ولی انتخاب نماینده مجلس موردی نیست که بایستی از پیش تعیین کنند و مردم هم بدون بررسی تمکین نمایند علی رغم اینکه بعضی از جناحها از حالا نمایندگان خودشان را به یاری بعضی از دوستانشان انتخاب کرده اند
البته اینکه همه کاندیداها از فیلترهای مختلف نخواهند گذشت باز هم شکی نیست ولی آنان که خواهند ماند بایستی از فیلتر اساسی مردم بگذرند و ایکاش به جای همین فیلترها نظرات و آرای مردم اساس و پایه گزینش باشد والا نبایستی برای مردم تعیین تکلیف نموده و برایشان نماینده انتخاب کنیم
او با کمال صداقت گفت حالا دوست گرامی اگر من به شما تکلیف کنم چی ؟ گفتم پس اینطوری عرض کنم که اگر به عنوان دوست و احدی از مردم شریف این نظر را داشته باشی قبول است و وظیفه ولو اینکه کار مشکل و تعهدآوری است والا اگر باز هم انتخاب به جای مردم تلقی شود هرگز چرا که مردم از اینگونه حرکت ها خسته شده اند و زیاد طالب اینگونه نصیحت ها نیستند
اصلا" مردم از چهره های کلیشه ای و تکراری و گاها"امتحان پس داده نفرت دارند و به دنبال افرادی از نسل و فكر جديد هستند
مردم خوب می دانند که هر چهار سال یک بار عده ای با هر اسمی که شده دور هم جمع شده و به روشنگری مردم می پردازند و غافل از اینکه آحاد مردم از این دوستان بیشتر در جریان امور بوده و شعور لازم برای تعیین سرنوشت خودشان را دارند ولو اینکه تنوع کمتری در بین کاندیداهای مورد نظرشان باشد
مردم چهره های جدید- با افکار نو و تحول آفرین و از جنس خودشان را می خواهند مردم به دنبال اشخاصی هستند که برای رسیدن به پست و مقام از هر دری وارد نشوند بلکه در پیشگاه خدا وهمان مردم سر تعظیم فرود آورند که می خواهند برایشان خدمت کنند و بعدها هم در فکر خدا و آنان باشند مردم به دنبال افرادی هستند که برایشان به خاطر رای و کرسی مجلس دروغ نگویند و آنچه در صلاحیت کاریشان هست وعده دهند مردم به دنبال افرادی هستند که تمامیت ارضی ایران و حاکمیت همه مردم را به رسمیت می شناسند مردم به افرادی رای خواهند داد که از هویت افتخار آمیز خودشان دفاع نمایند و ایران را برای همه ایرانیان بدانند افرادی را انتخاب خواهند کرد که به جای ایجاد چند دستگی و عدم تفاهم- در فکر به روز کردن قوانین دست و پاگیرو ضد تولید و اشتغال باشند و افرادی که استمرار تحکیم پایه های مردم سالاری واقعی را نتیجه حضور آگاهانه مردم می دانند افرادی که با رنجهاو دردهاي مردم آشنا بوده و در فکر چاره جویی هستند افرادی که درمسیرهای پرسنگلاخ زندگی با مردم هم سفرند و با مردم زندگی کرده و از واقعیات عمومی کشور باخبرند مردم به کسانی رای خواهند داد که وقتی وارد کاخ قدرت می شوند خود مسخ نشده وآنان را فراموش نکنند افرادی که مسیر سیاستهای خارجی را به نفع مردم تعریف - مشخص و تبیین نمایند افرادی که در جهت تقویت اساسی پایه های فرهنگی جامعه بکوشند و از گسست هویت ملی ممانعت علمی و اصولی به عمل آورند و موانع متعالی شدن جامعه را در مقایسه با ملل متمدن دنیا برطرف سازند
تا دوستمان این موارد را شنیدند خداحافظی کرده و گفتند فقط یادت باشد که من می گویم اول رای می آورند بعد عمل کردند و نکردند مهم نیست از اول جدی نگیر و به فکر کنار آمدن با افراد متنفذ و رای آور باش ومتاسفانه این داستان امروز ماست اما آنچه اتفاق خواهد افتاد حادثه دیگری است که مردم بعد از طی مراحلی به مورد اجرا خواهند گذاشت منتظر باشیم كه شب آبستن است تا چه زايد سحر

No comments: